Välkommen hit ;-)

Välkommen hit! Kul att du tittar in här hos mig. Lämna gärna en lite kommentar om du har tid.

lördag 31 mars 2012

Ängeln på Malmskillnadsgatan


Lördag morgon var jag på kvinnofrukost och lyssnade på Elise Lindqvist. Vilket livsöde, jag grät många tårar men hennes glädje gav mig också många skratt. Fantastisk morgon.

Morsan på Malmskillnadsgatan<3
Jag återberättar inte hennes berättelse utan länkar vidare.

Ett litet sitat från metro:
Ängeln på Malmskillnadsgatan, morsan, Tummelisa, mamma, stålmormor  Tjejerna på gatan har många namn på Elise Lindqvist, 74  Varje fredagskväll i 13 år har de prostituerade fått allt från vantar till varm nyponsoppa av Elise  ”Jag tycker att det har ökat igen, antalet flickor”, säger hon.

Var rädda om er! 

                 Kram Pernilla


2 kommentarer:

  1. Jag följde länken och läste Elsies otroliga berättelse. Så härligt att det går att börja om och få ett nytt liv.

    SvaraRadera